ΒΙΜ, 2011

3 άνδρες- 1 γυναίκα

Γιάννης Πάτσης

Κάπου σε μια χώρα μακρινή ένας παρανοϊκός  δικτάτορας,  μια σχιζοφρενική προσωπικότητα, εγγονός και γιος δικτατόρων αρέσκεται να κυβερνάει κατά τον δικό του εντελώς  ιδιόμορφο τυραννικό  τρόπο, σπέρνοντας το θάνατο για ό,τι αυτός, ο παρανοϊκός δεν εγκρίνει!  Κάθε σκέψη για την ανατροπή του,  από εσωτερικούς αντιπάλους είναι τόσο  αδιανόητη και καταδικασμένη σε αποτυχία,   που  μόνο ένα άλλο δράμα μεγαλύτερης έντασης μπορεί να δημιουργηθεί!                                          Ο ΒΙΜ  με  την ανυπόφορη αγριότητα που δείχνε, όμως, ακόμη και στο στενό  φιλικό και οικογενειακό του περιβάλλον  θα δώσει την ευκαιρία στον πανέξυπνο σιδερά ΚΙΜ να οργανώσει την   ανατροπή του τύραννου, υποβοηθούμενος από την πρώην  φίλη του - και τώρα φίλη του ΒΙΜ - και από τον ΛΙΜ υπασπιστή του δικτάτορα , που θα τον κερδίσει ύστερα από επίπονη και μεθοδική προεργασία.     Το σχέδιο του ΚΙΜ βρίσκει υποστηρικτές, εξαιτίας  της  εξευτελιστικής συμπεριφοράς του τύραννου ακόμη και στα πρόσωπα του στενού του περιβάλλοντός.  Τούτο σημαίνει πως για κάθε «κολάσιμη» - κατά την απόλυτη κρίση του – πράξη, όχι μόνο των συμπατριωτών του αλλά και για τα μέλη της οικογενείας  ο τύραννος είναι αμείλικτος!   Η τιμωρία είναι ο θάνατος.  Το σκεπτικό και ο τρόπος όμως που αυτή επιβάλλεται έχει μια  «υποδόρια» κωμική  διάσταση, όσο μεγάλη και αν είναι η τραγικότητα της περίπτωσης  και έτσι όταν το γεγονός περνά τα σύνορα και τα πρόσωπα είναι μόνο νούμερα,  όχι μόνο ασυγκράτητα δάκρυα αλλά και γέλια μπορεί να προκαλέσει…  Γίνεται, δηλαδή, ένα απίστευτα  κωμικοτραγικό δράμα ό,τι πραγματικά συμβαίνει εκεί…  

 

ΣΥΝΟΨΕΙΣ

Λέξεις, φαρμακερές λέξεις, 1970

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Ορατά και οράματα, 1971

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Έκθεση Πεπραγμένων, 1972

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Τρία μονόπρακτα, 1973

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αδάμ, Εύα και εμείς, 1979

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Το τέλος του Καπιταλισμού, 1984

3 άνδρες- 4 γυναίκες

Φυλακές, 1983

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Σωκράτης, 1984

6 άνδρες - 3 γυναίκες

Φωτογραφίες, 1986

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Νύχτα, μάνα της ημέρας, 1986

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Σαβούαρ Βίβρ, 1996

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Λέων, Λένα, 2000

4 άνδρες - 4 γυναίκες

Λαβύρινθος, 2008

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Θολό φως, 1998

4 άνδρες - 3 γυναίκες

Κυκλογράφημα,

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Εικονική πραγματικότητα, 2004

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αχιλλέας ΙΙ, 1979

7 άνδρες - 1 Γυναίκα

Εξωγήινος, 2011

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΒΙΜ, 2011

3 άνδρες- 1 γυναίκα

Ταξίδι χωρίς τέλος, 2015

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Σκοτεινή ύλη, 2015

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Διπλή ζωή, 2017

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Λόλα. Love - Machine, 2017

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Η ανατομία της ψυχής στο θέατρο του Γιάννη Πάτση

Με το θεατρικό συγγραφικό έργο του Γιάννη Πάτση ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή πριν 10 χρόνια, όταν μου ζήτησε να είμαι στο πάνελ που θα παρουσίαζε τ...

Ένας Αχιλλέας με πολλές αχίλλειες πτέρνες

Ο Αχιλλέας ΙΙ του Γιάννη Πάτση πολιτογραφείται στην απέραντη επικράτεια των μυθολογικών μεταγραφών για το θέατρο, η οποία αρχίζει από τον ...

Ἡ ἐποχὴ τῶν ἀνδρείκελων. Βίμ, Λόλα, Ἀχιλλέας ΙΙ, Ἀποσύνδεση καὶ ἀνασύνδεση σωμάτων καὶ πνευμάτων

Στὴ σκηνὴ πάνω, παρουσιάζονται ἔμβια ὄντα (ἄνθρωποι, ζῷα, θεοί, ἡμίθεοι, ἀποκυήματα τῆς φαντασίας...), μαζὶ μ’ ἄβια. Γιὰ παράδειγμα ἀπὸ τὴ ρεαλιστι...

Η ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΤΣΗ

Ειδική μελέτη πάνω στα έργα:  Λόλα και  Εξωγήινος.

Το έργο του Γιάννη Πάτση δεν απέχει πολύ από τον κανόνα της ιδιαίτερη...