Αποσύνθεση, σύνθεση σωμάτων και πνευμάτων, 2012

4 άνδρες - 4 γυναίκες

Γιάννης Πάτσης

Το έργο βασίστηκε σ΄ ένα  πραγματικό περιστατικό, σε μακελειό που έγινε σε σχολείο των ΗΠΑ, μόνο που εδώ οι ηλικίες, τα ονόματα, οι χώροι και χρόνοι του περιστατικού αλλάζουν εντελώς. Εδώ είναι ο θύτης που μας ενδιαφέρει και όχι τα θύματα, με μια μικρή εξαίρεση ο ρόλος της μάνας που είναι θύτης και θύμα, ταυτόχρονα.          

 

Ο ΝΤΑΝ, ένα νεαρό αγόρι δεν αγαπά κανένα και δεν τον αγαπά κανείς, ούτε η ίδια η ΜΑΝΑ του,  καθηγήτρια Λυκείου, η οποία με τρόπο προκλητικό αγαπά τους μαθητές της και δημιουργώντας έτσι έναν αθεράπευτο αρνητισμό στον γιό της, δυνατή άρνηση να δεχτεί οποιαδήποτε νορμάλ κατάσταση! Χαμένος μέσα σε μια καθημερινή κόλαση σχεδιάζει το αποτρόπαιο!  Αφού παρακολουθήσουμε  και βίντεο που έχει για το διαδίκτυο  με τον ίδιο αφηγητή να δίνει τις προσωπικές του εξηγήσεις για αυτά που συνέβησαν και για αυτά που προετοιμάζει  να… συμβούν.  Θα καλέσει στο σπίτι της μάνας του, με πανούργο τρόπο, τους έξι μαθητές της και θα τους «καθαρίσει» όλους. Μετά από αυτό έχοντας στη διάθεσή του τα μέλη των σωμάτων τους,  θα προσπαθήσει να τους «ξαναχτίσει», συνδυαστικά κάθε φορά, βέβαια, με τι θέλει να επιτύχει. Διασκεδάζοντας με τα αποτελέσματα κάθε νέας σύνθεσης και της νέας αποσύνθεσης ,θα  αποκαλύπτει, κάθε φορά, τις δικές του εμμονές και επιδιώξεις. Καταλήγει έτσι  να παραδεχτεί ότι αυτό που έκανε ήταν το καλύτερο «πράγμα» για όλους! Μια μέτρια και ανιαρή ζωή περίμενε και τους έξι.  Και ακόμη, όσοι θα  έφταναν ανήμποροι και άχρηστοι στα γεράματα, θα ήταν ευχαριστημένοι, …αν είχαν φύγει νέοι, ωραίοι, υγιείς!

ΣΥΝΟΨΕΙΣ

Λέξεις, φαρμακερές λέξεις, 1970

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Ορατά και οράματα, 1971

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Έκθεση Πεπραγμένων, 1972

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Τρία μονόπρακτα, 1973

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αδάμ, Εύα και εμείς, 1979

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Το τέλος του Καπιταλισμού, 1984

3 άνδρες- 4 γυναίκες

Φυλακές, 1983

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Σωκράτης, 1984

6 άνδρες - 3 γυναίκες

Φωτογραφίες, 1986

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Νύχτα, μάνα της ημέρας, 1986

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Σαβούαρ Βίβρ, 1996

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Λέων, Λένα, 2000

4 άνδρες - 4 γυναίκες

Λαβύρινθος, 2008

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Θολό φως, 1998

4 άνδρες - 3 γυναίκες

Κυκλογράφημα,

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Εικονική πραγματικότητα, 2004

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αχιλλέας ΙΙ, 1979

7 άνδρες - 1 Γυναίκα

Εξωγήινος, 2011

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΒΙΜ, 2011

3 άνδρες- 1 γυναίκα

Ταξίδι χωρίς τέλος, 2015

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Σκοτεινή ύλη, 2015

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Διπλή ζωή, 2017

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Λόλα. Love - Machine, 2017

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Η ανατομία της ψυχής στο θέατρο του Γιάννη Πάτση

Με το θεατρικό συγγραφικό έργο του Γιάννη Πάτση ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή πριν 10 χρόνια, όταν μου ζήτησε να είμαι στο πάνελ που θα παρουσίαζε τ...

Ένας Αχιλλέας με πολλές αχίλλειες πτέρνες

Ο Αχιλλέας ΙΙ του Γιάννη Πάτση πολιτογραφείται στην απέραντη επικράτεια των μυθολογικών μεταγραφών για το θέατρο, η οποία αρχίζει από τον ...

Ἡ ἐποχὴ τῶν ἀνδρείκελων. Βίμ, Λόλα, Ἀχιλλέας ΙΙ, Ἀποσύνδεση καὶ ἀνασύνδεση σωμάτων καὶ πνευμάτων

Στὴ σκηνὴ πάνω, παρουσιάζονται ἔμβια ὄντα (ἄνθρωποι, ζῷα, θεοί, ἡμίθεοι, ἀποκυήματα τῆς φαντασίας...), μαζὶ μ’ ἄβια. Γιὰ παράδειγμα ἀπὸ τὴ ρεαλιστι...

Η ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΤΣΗ

Ειδική μελέτη πάνω στα έργα:  Λόλα και  Εξωγήινος.

Το έργο του Γιάννη Πάτση δεν απέχει πολύ από τον κανόνα της ιδιαίτερη...