Νύχτα, μάνα της ημέρας, 1986

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Γιάννης Πάτσης

Δράση σε δυο  διπλανά διαμερίσματα. Η Μ. κάθε φορά που υποκύπτει στην εκτέλεση μιας επιταγής μητρομανίας, μετανοεί αλλά συμβιβάζεται με την έννοια της αναγκαιότητας και της μετάνοιας! Στην συγκάτοικο  ΑΛΙ. που θα μπει για να πληρώσει τα κοινόχρηστα η κουβέντα είναι επιπέδου, μα όταν φύγει η δεύτερη κι έρθει ο άντρας της Α. θα φανεί όλη η γύμνια, η φτώχεια της  βρωμερής σχέσης τους.

Ο Α. , άνεργος, φροντίζει έναν κατάκοιτο πατέρα πολλά χρόνια, γυρίζοντας στο σπίτι εξουθενωμένος έχει πληροφορηθεί από γείτονα τις απιστία της Μ. αλλά στο τέλος συμβιβάζεται μ΄ αυτή, ανίκανος να φερθεί διαφορετικά  σε μια παμπόνηρη Μ. Στο Διαμέρισμα Α΄ τώρα μια ωραία αστική ατμόσφαιρα. Και η ΑΛΙ. εντυπωσιασμένη από τη γνωριμία της με Μ. ζητά από, σύζυγό της Κ. να την υποστηρίξουν!

Στην Β΄ Πράξη Μ. και ΑΛΕ. αφού έχει φύγει και ο κατάκοιτος πατέρας  προκειμένου να κερδίσουν εντελώς ΑΛΙ. και Κ. θα γεμίσουν το δωμάτιο με κλασσικούς συγγραφείς και μουσική. Ετοιμάζουν όμως και μια άλλη ιστορία αφού τους κερδίσουν με την… κουλτούρα τους πρώτα. Ο Δούρειος Ίππος, κρύβει μια  σκηνοθετημένη, ερωτική  έλξη που θα νοιώσουν, τάχα,  η Μ για τον Κ. και ο ΑΛΕ. για την ΑΛΙ. Δε  θα σταματήσουν όμως εκεί. Η Μ. θα ριχτεί άγρια στον Κ. θα τον παρασύρει στο διπλανό διαμέρισμα, όπου εκεί θα τους «πιάσει» ένας άγριος ΑΛΕ. που  θα εκβιάσει άγρια τον Κ.  Θα στείλει τις φωτογραφίες που τράβηξε στον υπηρεσιακό του προϊστάμενο των υπουργό εξωτερικών. Τα  πράγματα δε  θα μείνουν εκεί!  Η ΑΛΙ κατόπιν συζήτησης με Κ. θα αποφασίσουν αφού πληρώσουν να πάρουν τη φωτογραφική μηχανή. Στο Διαμέρισμα της Μ. η επίσκεψη της ΑΛΙ. Θα είναι αποτελεσματική. Αφού πληρώνοντας αδρά θα πάρει τη φωτογραφική μηχανή, από τη Μ .η οποία έχοντας τα λεφτά και το φιλμ, που προηγουμένως αφαίρεσε,  (για μελλοντικό εκβιασμό του Κ και ΑΛΙ),   θα το σκάσει με το Ναύτη,  τον έρωτα της ζωής της!

ΣΥΝΟΨΕΙΣ

Λέξεις, φαρμακερές λέξεις, 1970

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Ορατά και οράματα, 1971

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Έκθεση Πεπραγμένων, 1972

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Τρία μονόπρακτα, 1973

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αδάμ, Εύα και εμείς, 1979

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Το τέλος του Καπιταλισμού, 1984

3 άνδρες- 4 γυναίκες

Φυλακές, 1983

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Σωκράτης, 1984

6 άνδρες - 3 γυναίκες

Φωτογραφίες, 1986

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Νύχτα, μάνα της ημέρας, 1986

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Σαβούαρ Βίβρ, 1996

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Λέων, Λένα, 2000

4 άνδρες - 4 γυναίκες

Λαβύρινθος, 2008

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Θολό φως, 1998

4 άνδρες - 3 γυναίκες

Κυκλογράφημα,

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Εικονική πραγματικότητα, 2004

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αχιλλέας ΙΙ, 1979

7 άνδρες - 1 Γυναίκα

Εξωγήινος, 2011

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΒΙΜ, 2011

3 άνδρες- 1 γυναίκα

Ταξίδι χωρίς τέλος, 2015

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Σκοτεινή ύλη, 2015

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Διπλή ζωή, 2017

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Λόλα. Love - Machine, 2017

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Η ανατομία της ψυχής στο θέατρο του Γιάννη Πάτση

Με το θεατρικό συγγραφικό έργο του Γιάννη Πάτση ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή πριν 10 χρόνια, όταν μου ζήτησε να είμαι στο πάνελ που θα παρουσίαζε τ...

Ένας Αχιλλέας με πολλές αχίλλειες πτέρνες

Ο Αχιλλέας ΙΙ του Γιάννη Πάτση πολιτογραφείται στην απέραντη επικράτεια των μυθολογικών μεταγραφών για το θέατρο, η οποία αρχίζει από τον ...

Ἡ ἐποχὴ τῶν ἀνδρείκελων. Βίμ, Λόλα, Ἀχιλλέας ΙΙ, Ἀποσύνδεση καὶ ἀνασύνδεση σωμάτων καὶ πνευμάτων

Στὴ σκηνὴ πάνω, παρουσιάζονται ἔμβια ὄντα (ἄνθρωποι, ζῷα, θεοί, ἡμίθεοι, ἀποκυήματα τῆς φαντασίας...), μαζὶ μ’ ἄβια. Γιὰ παράδειγμα ἀπὸ τὴ ρεαλιστι...

Η ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΤΣΗ

Ειδική μελέτη πάνω στα έργα:  Λόλα και  Εξωγήινος.

Το έργο του Γιάννη Πάτση δεν απέχει πολύ από τον κανόνα της ιδιαίτερη...