Το τέλος του Καπιταλισμού, 1984

3 άνδρες- 4 γυναίκες

Γιάννης Πάτσης

Στον σκληρό Κόσμο των Βιομηχάνων της νεόπλουτης Ελλάδας,( όπου ακόμη και τα εργατικά ατυχήματα είναι θέματα ανώδυνων  συζητήσεων) ακόμη και προσωπικές καταστάσεις  αυτογνωσίας τους οδηγούν –τελικά-  στην αναζήτηση περισσοτέρων χρημάτων μέσα από νόμιμους και μη τρόπους και συνδιαλλαγής  με τον κρατικό τομέας.  Η ύπαρξη όμως ενός ευαίσθητου-προβληματικού νεαρού άντρα – που οι γονείς του ετοιμάζουν για διάδοχο-κληρονόμο, θα δημιουργήσει πολλές συγκρούσεις  και η κλονισμένη ισορροπία, ψυχική υγεία  του Κ. θα διαταραχτεί ακόμη περισσότερο όταν τα χαλάσει με την κοπέλα του, σχέση που όχι μόνο δεν τον βοήθησε καθόλου να σταθεί στα πόδια του, τουναντίον τον  ευαισθητοποίησε  πιο πολύ,  οπότε το μόνο που σκέπτεται είναι αυτοκτονία!  Π. και Μ. μέσα από καυγάδες και  αυστηρή επιτήρηση θα προσπαθήσουν να τον αποτρέψουν – δε τους συμφέρει  κοινωνικά  αυτό το δράμα-  τούτο θα φανεί και από τις συζητήσεις των βιομηχάνων Κάρφογλου και Ασημάκου  που πέρα από τις άπληστες απόψεις τους  περί πλουτισμού έχουν έναν εντελώς δικό τους, αποδεκτό  τρόπο ζωής των νεότερων γενεών. Ο  Κ. όμως  αποφασισμένος  να αυτοκτονήσει δε θα υποκύψει στην αλόγιστη προσφορά πανάκριβων υλικών αγαθών  π.χ. ακριβών αυτοκινήτων, που του παρέχουν οι γονείς του για να του καλλιεργήσουν… αγάπη για τη ζωή!  θα τα χρησιμοποιήσει, μάλιστα,  για να επιτύχει το σκοπό του. Αφού  ξεγελάσει όλους, γονείς, φίλους, τροχαία  (… βάζοντας μια ξανθή κούκλα στη θέση του συνοδηγού του πανάκριβου αυτοκινήτου που του χαρίστηκε για να δεθεί περισσότερο με τη ζωή), αυτός  θα το χρησιμοποιήσει για να   τερματίσει την άχαρη ζωή του σε κάποιο γκρεμό, του δρόμου προς το Σούνιο!

ΣΥΝΟΨΕΙΣ

Λέξεις, φαρμακερές λέξεις, 1970

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Ορατά και οράματα, 1971

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Έκθεση Πεπραγμένων, 1972

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Τρία μονόπρακτα, 1973

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αδάμ, Εύα και εμείς, 1979

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Το τέλος του Καπιταλισμού, 1984

3 άνδρες- 4 γυναίκες

Φυλακές, 1983

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Σωκράτης, 1984

6 άνδρες - 3 γυναίκες

Φωτογραφίες, 1986

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Νύχτα, μάνα της ημέρας, 1986

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Σαβούαρ Βίβρ, 1996

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Λέων, Λένα, 2000

4 άνδρες - 4 γυναίκες

Λαβύρινθος, 2008

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Θολό φως, 1998

4 άνδρες - 3 γυναίκες

Κυκλογράφημα,

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Εικονική πραγματικότητα, 2004

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αχιλλέας ΙΙ, 1979

7 άνδρες - 1 Γυναίκα

Εξωγήινος, 2011

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΒΙΜ, 2011

3 άνδρες- 1 γυναίκα

Ταξίδι χωρίς τέλος, 2015

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Σκοτεινή ύλη, 2015

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Διπλή ζωή, 2017

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Λόλα. Love - Machine, 2017

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Η ανατομία της ψυχής στο θέατρο του Γιάννη Πάτση

Με το θεατρικό συγγραφικό έργο του Γιάννη Πάτση ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή πριν 10 χρόνια, όταν μου ζήτησε να είμαι στο πάνελ που θα παρουσίαζε τ...

Ένας Αχιλλέας με πολλές αχίλλειες πτέρνες

Ο Αχιλλέας ΙΙ του Γιάννη Πάτση πολιτογραφείται στην απέραντη επικράτεια των μυθολογικών μεταγραφών για το θέατρο, η οποία αρχίζει από τον ...

Ἡ ἐποχὴ τῶν ἀνδρείκελων. Βίμ, Λόλα, Ἀχιλλέας ΙΙ, Ἀποσύνδεση καὶ ἀνασύνδεση σωμάτων καὶ πνευμάτων

Στὴ σκηνὴ πάνω, παρουσιάζονται ἔμβια ὄντα (ἄνθρωποι, ζῷα, θεοί, ἡμίθεοι, ἀποκυήματα τῆς φαντασίας...), μαζὶ μ’ ἄβια. Γιὰ παράδειγμα ἀπὸ τὴ ρεαλιστι...

Η ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΤΣΗ

Ειδική μελέτη πάνω στα έργα:  Λόλα και  Εξωγήινος.

Το έργο του Γιάννη Πάτση δεν απέχει πολύ από τον κανόνα της ιδιαίτερη...