Λέξεις, φαρμακερές λέξεις, 1970

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Γιάννης Πάτσης

Παρ΄ όλο που  η οικονομία των λέξεων δεν είναι αντίδοτο στη καθημερινή φλυαρία του νεαρού δημοσιογράφου Γ με τη γυναίκα του Ε, δημιουργεί όμως μια παραδεχτή ισορροπία που θα την ανατρέψει η εμφάνιση ενός αγνώστου ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ, ο οποίος  με τη συμπεριφορά του και την παραγγελία του, να ανοιχτεί το δέμα που προσκόμισε  σε μια εβδομάδα, και με την επισήμανση πως το μήνυμα που περιέχει τούτο το δέμα μπορεί να σημαδέψει καταλυτικά τη μοίρα και άλλων ανθρώπων, θα προκαλέσει, μετά την αναχώρηση του ξένου, μια φλύαρη, αναζήτηση εξηγήσεων…

Στη Δεύτερη Πράξη ένας ανώτατος  δικαστικός λειτουργός Ρ που φύση και θέση δε μπορεί να ανταποκριθεί στις διαχρονικές απαιτήσεις της γυναίκας του Α, θα πληροφορηθεί για τις νυμφομανιακές  επιδόσεις της συζύγου και τα τραγικά αποτελέσματα αυτής, εκτρώσεις και συναισθήματα! Η δε φωτογραφία του ανύπαρκτου αλλά «επιθυμητού»  γιου θα προκαλέσει σύγκρουση μεγαλύτερης έντασης για να προστεθεί και σ΄ αυτή η σύγχυση που θα προκαλέσει ένας φάκελος που φτάνει με το ταχυδρομείο. (Περιέχει μηνύματα παρόμοια με εκείνον -του δέματος- της Α΄ Πράξης. )

Στην Τρίτη Πράξη Γ και Ρ θα συναντηθούν  στον  χώρο που τους υποδείχτηκε χωρίς να γνωρίζουν τίποτα περισσότερο…  Ενώ ο αποστολέας- ΕΠΙΣΚ. είναι εκεί - αλλά  χτυπημένος από καρδιακό επεισόδιο - οι δύο τους θα να αναλωθούν στις αδυναμίες δημοσιογραφίας και δικαιοσύνης να ανταποκριθούν σε αντικειμενική κρίση… Η κουβέντα τους  διακόπτεται από την αγωνιώδη φωνή μητέρας να βρει το χαμένο παιδί της κι  εκείνοι συζητούν περί ανέμων και υδάτων…   ακόμη και όταν  δίπλα τους,  ο ΕΠΙΣΚ. παραμένει αναίσθητος-αβοήθητος!

Στη συνέχεια θα εμφανιστεί ο Αρχηγός της  Ομάδας  των αδικοχαμένων εμβρύων-αγγέλων, ο οποίος  θα ζητήσει μονολεκτικά μια δικαιολογία για τις διαχρονικές πράξεις και παραλείψεις τους.  Χωρίς να πάρει μια «γενναία»,  ικανοποιητική απάντηση, θα αποχωρήσει… Οι εναπομείναντες και ο ΕΠΙΣΚ που θα συνέρθει δεν μπορούν να συνεννοηθούν μεταξύ τους και αποχωρούν χωρίς καμία εξήγηση. Στη Β΄ Σκηνή  η Α νομίζει πως στο πρόσωπο της Ε που έχει έρθει σε αναζήτηση του άντρα της, έχει βρει το χαμένο παιδί της! Την εκλιπαρεί να το δειχτεί αλλά αυτή γίνεται εχθρική απέναντί της, στη συνέχεια  θα σμίξουν με τους άντρες τους και τότε θα κάνει  την εμφάνισή του ο Αρχηγός, ως τιμωρός τώρα! Θα γίνει η αναγνώριση μητέρας και παιδιού, θα σμίξουν για λίγο μάνα και γιός, αλλά τούτο θα φέρει και το θάνατο της Α, ενώ οι άλλοι θα το σκάσουν…

ΣΥΝΟΨΕΙΣ

Λέξεις, φαρμακερές λέξεις, 1970

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Ορατά και οράματα, 1971

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Έκθεση Πεπραγμένων, 1972

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Τρία μονόπρακτα, 1973

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αδάμ, Εύα και εμείς, 1979

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Το τέλος του Καπιταλισμού, 1984

3 άνδρες- 4 γυναίκες

Φυλακές, 1983

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Σωκράτης, 1984

6 άνδρες - 3 γυναίκες

Φωτογραφίες, 1986

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Νύχτα, μάνα της ημέρας, 1986

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Σαβούαρ Βίβρ, 1996

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Λέων, Λένα, 2000

4 άνδρες - 4 γυναίκες

Λαβύρινθος, 2008

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Θολό φως, 1998

4 άνδρες - 3 γυναίκες

Κυκλογράφημα,

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Εικονική πραγματικότητα, 2004

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αχιλλέας ΙΙ, 1979

7 άνδρες - 1 Γυναίκα

Εξωγήινος, 2011

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΒΙΜ, 2011

3 άνδρες- 1 γυναίκα

Ταξίδι χωρίς τέλος, 2015

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Σκοτεινή ύλη, 2015

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Διπλή ζωή, 2017

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Λόλα. Love - Machine, 2017

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Η ανατομία της ψυχής στο θέατρο του Γιάννη Πάτση

Με το θεατρικό συγγραφικό έργο του Γιάννη Πάτση ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή πριν 10 χρόνια, όταν μου ζήτησε να είμαι στο πάνελ που θα παρουσίαζε τ...

Ένας Αχιλλέας με πολλές αχίλλειες πτέρνες

Ο Αχιλλέας ΙΙ του Γιάννη Πάτση πολιτογραφείται στην απέραντη επικράτεια των μυθολογικών μεταγραφών για το θέατρο, η οποία αρχίζει από τον ...

Ἡ ἐποχὴ τῶν ἀνδρείκελων. Βίμ, Λόλα, Ἀχιλλέας ΙΙ, Ἀποσύνδεση καὶ ἀνασύνδεση σωμάτων καὶ πνευμάτων

Στὴ σκηνὴ πάνω, παρουσιάζονται ἔμβια ὄντα (ἄνθρωποι, ζῷα, θεοί, ἡμίθεοι, ἀποκυήματα τῆς φαντασίας...), μαζὶ μ’ ἄβια. Γιὰ παράδειγμα ἀπὸ τὴ ρεαλιστι...

Η ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΤΣΗ

Ειδική μελέτη πάνω στα έργα:  Λόλα και  Εξωγήινος.

Το έργο του Γιάννη Πάτση δεν απέχει πολύ από τον κανόνα της ιδιαίτερη...