Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α., 2009

1 γυναίκα

Λένα Κιτσοπούλου

Μία γυναίκα στην κουζίνα του σπιτιού της αναρωτιέται γιατί είναι κακό να έχεις κατάθλιψη. Γιατί είναι κακό να είσαι απαισιόδοξος. Γιατί η σημερινή κοινωνία παλεύει να βάλει ταμπέλες και τίτλους στο κάθετί και γιατί σπρώχνει με βία τον άνθρωπο προς την θετική ενέργεια και τη θετική σκέψη. Η ηρωίδα στην Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. με πολύ χιούμορ και αυτοσαρκασμό, φτάνοντας στα όρια της παράνοιας, ανατρέπει συνεχώς τα δεδομένα και τις φιλοσοφίες που υποτίθεται ότι βοηθούν για μία «υγιή» και «χαρούμενη» ζωή και φωνάζει για το δικαίωμα στη δυστυχία και στον μηδενισμό. Για την ευτέλεια και την ματαιότητα αυτού που ονομάζεται ανθρώπινη ύπαρξη. Καταργεί τσιτάτα και ρητά, καταργεί την επιστήμη της ψυχολογίας, καταργεί μόδες και περιοδικά, καταργεί το ψέμα του έρωτα και των ρόλων που είμαστε καταδικασμένοι να παίζουμε και αποδεικνύει, με μια εντελώς δική της φιλοσοφία, ότι το «καλό» και το  «κακό», το «θετικό» και το «αρνητικό» ειναι ταμπέλες που απλώς βολεύουν τη σύγχρονη κοινωνία του καπιταλισμού για να πουλάει χάπια, περιοδικά και λεζάντες, προκαλώντας μόνο πίεση στον άνθρωπο, ο οποίος αισθάνεται πάντοτε ανήμπορος να κατακτήσει αυτήν την περίφημη «ιδανική ισορροπία» που απαιτείται για μια καλή και ευτυχισμένη ζωή.

Στο τέλος του έργου η ηρωίδα αυτοκτονεί και στον άλλο κόσμο, συναντάει τα ίδια και χειρότερα αφού όπως λέει, «οι ιδιοι μαλάκες είναι και εδώ, αφού είναι ίδιοι που ήτανε και στον κάτω κόσμο, στη ζωή». Μετανιώνει και θέλει να γυρίσει πίσω, αλλά είναι πια πολύ αργά. Καταλήγει να ζει μια μονότονη αιωνιότητα με τους πεθαμένους, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει και εκεί ένα σύστημα εξουσίας, παίζουν «ρόλους» ανάλογα με το τι τους βολεύει Ακόμα και με τον θάνατο, δεν αλλάζει τίποτα. Ο ίδιος ο άγιος Πέτρος την δέρνει αλύπητα κατηγορώντας την για την αυτοκτονία που διέπραξε. «Μούφα κι εδώ, ψέμα και στον άλλο κόσμο, ρε παιδιά».

 

ΣΥΝΟΨΕΙΣ

Ν – ΕΥΡΩ – ΣΗ, 2012

2 άντρες – 1 γυναίκα

Η τιμή, 2012

1 άντρας – 2 γυναίκες

Άουστρας ή η αγριάδα, 2011

3 άντρες – 2 γυναίκες

Μια μέρα όπως κάθε μέρα...., 2015

1 άνδρας - 1 γυναίκα

ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Η ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΛΕΝΑΣ ΚΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ

Πρόκειται στα αλήθεια για την πιο σημαντική «οργισμένη» συγγραφέα της γενιάς της, για την αυθεντική εκπρόσωπο της ελληνικής «στα μούτρα μας» δραματ...