Η παρθένα, ο δολοφόνος και ο συγγραφέας,

Γιάννης Πάτσης

Σε μια χώρα και στο.. μέλλον,  η αγνότητα της ΠΑΡΘΕΝΑΣ, ενός εθνικού συμβόλου ενάντια στη διαφθορά κι στη σήψη, είναι υπέρτατο καθήκον φύλαξης από το στρατό που πληρώνει αυνανιστικά αυτή την αποστολή. Όμως ο άγγελος(δαίμονας),  ένας εργάτης , την απαγάγει από το γυάλινο κλουβί της και προσπαθεί να την προσγειώσει σε μια πραγματικότητα που δεν είναι στα μετρά της και όταν την πάει σπίτι  του η μάνα του θα τον καταδώσει στην αστυνομία, αφού όλη η χώρα ψάχνει να βρει που είναι  η Παρθένα του και σαν να μη φτάνει αυτό ο Άγγελος δολοφονεί τη μάνα του που στάθηκε εμπόδιο στα σχέδια του. Στο ανθρωποκυνηγητό που στήθηκε από την αστυνομία θα εμφανίζονται διάφοροι τύποι, τυφλοί και ανοιχτομάτηδες  για να προστατέψουν και να κρατήσουν την ανωνυμία της Παρθένας, ελπίζοντας να τα οικονομήσουν από το «λαυράκι» που ψάρεψαν  και σκοπεύουν να την ρίξουν στην αγορά,  για αυτό ζητούν ένα έμπειρο νταβατζή, τον οποίο θα αναζητήσουν  και θα βρουν στο πρόσωπο του Άγγελου με σκοπό να προωθήσει, με τον καλύτερο τρόπο,  τις εργασίες της εταιρείας! Δηλ πορνείας της Παρθένου, όπου αυτή αποδεικνύεται ασυναγώνιστη και περιζήτητη, με αποτέλεσμα οι πελάτες να σκοτώνονται ποιος θα την ξαναπάρει! Εδώ όμως θα γίνει και η αποκάλυψη: Ο Άγγελος και η Παρθένα που τόσο αγαπιούνται! Ο σκληρός όμως Άγγελος θα ζητήσει τα ρέστα από τους ανθρώπους που εξώθησαν την Παρθένα τη γυναίκα του, στην πορνεία και θα καθαρίσει τον υπεύθυνο Τυφλό, κατ όνομα.

Η αστυνομία θα ενεργοποιηθεί, πάλι  μετά από  καινούργιο  καταδότη,  αλλά η Παρθένα θα μείνει πάντα στα μη ζητούμενα μόνο μετά από πολλές καταθέσεις αυτοπτών μαρτύρων ενώ Άγγελος εξελίσσεται σε serial killer και ομολογεί αυτό σε νέα τους συνάντηση. Η Παρθένα  θα  προτείνει: για να χτίσουν το καινούργιο σπιτικό τους θα ξαναριχτεί στη παλιά δουλειά για όσο διάστημα χρειαστεί και ο Άγγελος τη δεσμεύει με συμβόλαιο, αλλά οι πρώτες πελάτες τώρα θα είναι οι μπάτσοι που τους αναζητούν. Στη συμπλοκή που θα ακολουθήσει ο Άγγελος θα έχει το πάνω χέρι με μαχαίρι αλλά οι μπάτσοι είναι πολλοί και η μάχη άνιση.

Στον Παράδεισο που θα βρεθούν όλοι οι σκοτωμένοι και ακόμη και ο συγγραφέας που τα τίναξε από το πολύ άγχος που του προκάλεσε το έργο. Όλοι σε κατάσταση αυτογνωσίας και ο αστυνομικός να ρυθμίζει την τάξη εκεί και τελικά δε θα λείψει από το σκηνικό η είσοδος του  Άγγελου και Παρθένας  εκεί,  με το συγγραφέα να απορεί για τη σκηνή της σύλληψης!


Το έργο αυτό γράφτηκε κάτω από την επιρροή του έργου: Roberto Zucco  του Bernard-Marie Koltes.

ΣΥΝΟΨΕΙΣ

Λέξεις, φαρμακερές λέξεις, 1970

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Ορατά και οράματα, 1971

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Έκθεση Πεπραγμένων, 1972

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Τρία μονόπρακτα, 1973

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αδάμ, Εύα και εμείς, 1979

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Το τέλος του Καπιταλισμού, 1984

3 άνδρες- 4 γυναίκες

Φυλακές, 1983

7 άνδρες - 2 γυναίκες

Σωκράτης, 1984

6 άνδρες - 3 γυναίκες

Φωτογραφίες, 1986

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Νύχτα, μάνα της ημέρας, 1986

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Σαβούαρ Βίβρ, 1996

4 άνδρες - 2 γυναίκες

Λέων, Λένα, 2000

4 άνδρες - 4 γυναίκες

Λαβύρινθος, 2008

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Θολό φως, 1998

4 άνδρες - 3 γυναίκες

Κυκλογράφημα,

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Εικονική πραγματικότητα, 2004

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Αχιλλέας ΙΙ, 1979

7 άνδρες - 1 Γυναίκα

Εξωγήινος, 2011

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΒΙΜ, 2011

3 άνδρες- 1 γυναίκα

Ταξίδι χωρίς τέλος, 2015

2 άνδρες - 1 γυναίκα

Σκοτεινή ύλη, 2015

2 άνδρες - 2 γυναίκες

Διπλή ζωή, 2017

3 άνδρες- 2 γυναίκες

Λόλα. Love - Machine, 2017

2 άνδρες - 1 γυναίκα

ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Η ανατομία της ψυχής στο θέατρο του Γιάννη Πάτση

Με το θεατρικό συγγραφικό έργο του Γιάννη Πάτση ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή πριν 10 χρόνια, όταν μου ζήτησε να είμαι στο πάνελ που θα παρουσίαζε τ...

Ένας Αχιλλέας με πολλές αχίλλειες πτέρνες

Ο Αχιλλέας ΙΙ του Γιάννη Πάτση πολιτογραφείται στην απέραντη επικράτεια των μυθολογικών μεταγραφών για το θέατρο, η οποία αρχίζει από τον ...

Ἡ ἐποχὴ τῶν ἀνδρείκελων. Βίμ, Λόλα, Ἀχιλλέας ΙΙ, Ἀποσύνδεση καὶ ἀνασύνδεση σωμάτων καὶ πνευμάτων

Στὴ σκηνὴ πάνω, παρουσιάζονται ἔμβια ὄντα (ἄνθρωποι, ζῷα, θεοί, ἡμίθεοι, ἀποκυήματα τῆς φαντασίας...), μαζὶ μ’ ἄβια. Γιὰ παράδειγμα ἀπὸ τὴ ρεαλιστι...

Η ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΤΣΗ

Ειδική μελέτη πάνω στα έργα:  Λόλα και  Εξωγήινος.

Το έργο του Γιάννη Πάτση δεν απέχει πολύ από τον κανόνα της ιδιαίτερη...